Gender a výzkum / Gender and Research 2005, 6 (1): 28-30

Partneři v životě, partneři v podnikání - genderové vztahy v řízení firmy

Alena Křížková

The study focuses on motivations for going into business which proved to be significantly differentiated according to gender. Women cited as one of the main motivation for going into business the possibilities for combining work and family responsibilities. Conversely, businessmen make a clear separation between their professional and family lives, and for them business is almost exclusively a mean for their own professional development. The study revealed that the structure of company management, from the perspective of gender and from the perspective of the particular line of business, has a fundamental influence on the distribution of work and responsibilities between partners and on the strategies whereby this distribution is reasoned and arranged. Author considers that the way of managing the company is dependent on sex of people associated in business, on their relationship (marriage) and line of business they work in.

Klíčová slova: Gender Relationships in Business, Harmonization of Work and family, Women in management

Zveřejněno: 1. březen 2005  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Křížková, Alena. 2005. "Partneři v životě, partneři v podnikání - genderové vztahy v řízení firmy." Gender, rovné příležitosti, výzkum 6(1):28-30.
Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.