Gender a výzkum / Gender and Research 2024, 25 (1): 106-132 | DOI: 10.13060/gav.2024.001
The aim of this paper is to analyse coping strategies to deal with the impact of crisis (pivots) among low-income entrepreneurs living in a marriage/partnership using the example of a pandemic as a social and economic crisis. We draw on literature that critiques the individualised and masculine conception of entrepreneurship as focused on innovation and profit. Our analysis reveals the diversity of entrepreneurial strategies for coping with pandemics. The choice of strategies has often been interpreted with an emphasis on non-economic aspects, as a way of legitimising why they do not choose pivots oriented towards business development in times of crisis. At the same time, we embed the coping strategies in a familial and socio-economic context, taking into account the business history of the communication partners. In this way, we show the processual nature of pivoting, in which responses to crises are not ad hoc decisions, but are influenced by previous experiences of business uncertainty.
Vloženo: 2. květen 2023; Revidováno: 3. květen 2024; Přijato: 7. květen 2024; Zveřejněno online: 9. květen 2024; Zveřejněno: 21. srpen 2024 Zobrazit citaci
ACS | AIP | APA | ASA | Harvard | Chicago | Chicago Notes | IEEE | ISO690 | MLA | NLM | Turabian | Vancouver |
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.